Vajon városrésztől függetlenül minden városlakónak ugyanazok a szolgáltatások járnak? Az állampolgár csakis a saját érdekeit nézi? Mi az állampolgár és mi az önkormányzat kötelessége?
Az áprilisi Közvélemény Város, lakók, üzemeltetés címmel várta azokat a pécsi polgárokat, akik szívesen megosztották véleményüket a helyi folyamatokról és az ezekkel kapcsolatos egyéni megéléseikről. Az eseményen képviselték magukat mind a város lakói, mind a városüzemeltetés munkatársai. A téma bevonta a résztvevőket, így végig dinamikusan követték egymást az érvek és az ellenérvek.
Az április 22-i Közvélemény lehetőséget teremtett arra, hogy megismerhesse egymás álláspontját a pécsi városüzemeltetés, valamint a helyi lakosok. Az együttműködés lehetőségét a jó kommunikációban, a kapacitásfejlesztésben látta a két fél. Ehhez a „bevonás, tájékoztatás, edukáció” mottója született meg, mint lehetséges irányvonal. A városon belül történő minél szélesebb körű információközlés érdekében említésre került a városüzemeltetés honlapjának naprakészsége, a különféle közösségi médiás platformok használata, valamint a buszokon történő hangos hírközlés. A lakosok oldaláról igényként merült fel, hogy a városon belüli fejlesztésekről kérdezzék meg a célcsoportot, és hogy a tájékoztatás kétoldalú legyen.
Ők a partnerség kialakítását abban látták, ha a helyi közösségek tagjai úgy érezhetik, hogy van beleszólásuk a lakóhelyüket érintő döntésekbe. Azzal kapcsolatban, hogy a kisebb, lokális csoportok hogyan tudnának hozzájárulni a környezetük jobbá tételéhez, olyan példák kerültek említésre, mint a társasházak közelében való virágosítás, a kiégett utcai lámpák bejelentése, valamint szemétgyűjtési akciók szervezése. A diskurzusban célként fogalmazódott meg az aktív állampolgárság általánossá válása, valamint a fiatalok e témában való edukációja.
A szöveg Kapás Réka munkája.