Társasjáték délutánokat szervezett kicsiknek és nagyoknak az Élet és Tanulás Egyesület Komlón. A programsorozatot ötlete már korábban megszületett a közösség körében, az Erősödő Civil Közösségek Inkubátor program támogatásával a csoport eszköztárát bővítették és hasznos módszereket is tanultak.
„Mindannyian érzékeljük az együtt töltött minőségi idő csökkenését. Sokan egyre inkább a virtuális térben tudják csak elképzelni a kapcsolattartást a másik emberrel” – osztotta meg gondolatait Bettina, az egyesület képviselője. „A gyerekek hamarabb kapnak digitális eszközöket, mint társasjátékot. Emiatt a szabadidejüket is egyedül töltik a közösség helyett.” Bettina szerint a probléma hátterében a lehetőségek hiánya is állhat, ezen akartak változtatni az Élet és Tanulás kezdeményezésével.
„Gyerekkoromban nagyon szerettem a társasjátékokat. Amikor anya lettem, már vártam az alkalmat, hogy bevezessem gyermekeimet is ebbe a világba” – árulta el Bettina. A társasok nemcsak közösségi élményt, de „valami pluszt” is nyújtanak a játékosok számára. „Meggyőződésem, hogy a társasjáték bárki életéhez hozzá tud tenni valamit. A személyes kapcsolatok mellett tudást, élményt, kreatív és logikus gondolkodást nyújt.”
Komlón több helyszínen is megjelentek játékaikkal az egyesület tagjai. „Nyár elején egy gyereknapon vettünk részt, ahol társas sarkot alakítottunk ki. Vegyes érzelmekkel éltük meg ezt az eseményt: rengetegen jöttek hozzánk játszani, ami nagyon jó érzéssel töltött el minket, azonban túl sok játékot kínáltunk fel, a koordinátorok viszont kevesen voltak ehhez. Első élménynek ez remek volt, mivel azt láttuk, hogy az emberek örülnek nekünk. Tanulságként levontuk, hogy le kell lassulnunk, és kisebb repertoárral kell készülnünk egy-egy eseményre” – mesélt a kezdetekről Betti.
A nyár folyamán becsatlakoztak egy komlói nyári táborba, a szeptemberi autómentes nap programjába, idővel pedig kibontakoztak a társasjáték délutánok. Elmentek egy helyi általános iskolába, ahol tanulást támogató játékokat mutattak be a pedagógusoknak és a tanulóknak. A következő lépésük az lesz, hogy szűkítik a célközönséget, korosztályokra bontják az egyes délutáni foglalkozásokat. Ehhez több önkéntes bevonását tervezik. A 2024/2025-ös tanévtől pedig napközis-szakkörös lehetőséget is kínálnának az iskoláknak.